-

 

Follow on Bloglovin

Content

dinsdag 28 augustus 2012

How to: wenkbrauwen!


Wenkbrauwen bijtekenen doe ik met liefde. Waarom? Wenkbrauwen vormen je gezicht en ogen. Dit lijkt misschien ver gezocht, maar je wenkbrauwen bijtekenen maakt een ontzettend groot verschil. Ook als je oogschaduw, eyeliner of zelfs alleen mascara opdoet, zijn je wenkbrauwen een basis die zorgen voor meer vorm in je gezicht. 
Je kan op verschillende manieren je wenkbrauwen bijtekenen, met potlood of met poeder. Ik wissel het af, soms met poeder, soms met potlood. Als ik haast heb, gebruik ik potlood, maar mijn voorkeur gaat uit naar poeder. Poeder is natuurlijker en makkelijker uit te borstelen voor een natuurlijk uitziende wenkbrauw. Ik gebruik hier zelf een bruine oogschaduw voor met een grijze ondertoon en een schuin afgesneden kwast - dit soort kwasten zijn het fijnste om je wenkbrauwen mee bij te tekenen. 


Wenkbrauwen hebben vaak een specifieke vorm en je kan die vorm op een bepaalde manier krijgen. Gebruik een kwast met een lange greep of een potlood. Als je hem vanuit je mondhoek langs je neusvleugel richting je wenkbrauw legt zie je waar je wenkbrauw moet beginnen (rode streep). Leg je hem schuin langs je neusvleugel door het midden van je oog, dus door je iris, dan zie je waar je ongeveer je hoogste punt moet hebben (blauwe streep). Als laatste leg je hem weer langs je neusvleugel en langs het buitenste randje van je oog en zie je waar je wenkbrauw moet eindigen (gele streep). Dit wordt over het algemeen gezien als een goede wenkbrauw vorm. 


Hier heb ik deze drie punten gemarkeerd met wat poeder zodat jullie kunnen zien hoe het met mijn wenkbrauwen zit. 


De eerste stap is om aan de onderkant van je wenkbrauw een streep te tekenen. Doe dit natuurlijk nooit te dik. Je trekt dus van de onderkant van je wenkbrauw naar het midden een streep voor een richtlijn. 

Dit doe je ook bij de onderkant van het midden naar het uiteinde. 


Dan trek je aan de bovenkant een streep, van het midden naar het uiteinde. Deze streep verbind je met de streep die je aan de onderkant hebt gemaakt.


Als laatste trek je een laatste streep van de voorkant naar het midden aan de bovenkant. (volgen jullie het nog?) Op deze manier heb je dus een soort van vorm wenkbrauw die je alleen nog moet bijkleuren. 


Let bij het bijtekenen op dat de voorkant van je wenkbrauw lichter van kleur is dan de rest van je wenkbrauw. Op deze manier oogt je wenkbrauw veel natuurlijker en minder bijgetekend. Het helpt ook om je wenkbrauw nog door te kammen met een wenkbrauwborsteltje - die zitten vaak op wenkbrauwpotloden - en wenkbrauwgel op te doen. Je kan een speciale wenkbrauwgel kopen of een doorzichtige mascara gebruiken. Ik gebruik het laatste.


Eindresultaat! Het lijkt heel veel stappen en veel werk, maar je hebt het zo gedaan. Het resultaat is een strakke wenkbrauw die veel vorm geeft aan je gezicht en de rest van je ogen. Ik vind het tegenwoordig niet zo erg om zonder make-up de deur uit te gaan, maar mijn wenkbrauwen bijwerken vind ik toch altijd wel een fijn idee omdat je op slag een verzorgde look hebt. 

Ik hoop dat jullie wat hebben aan dit artikel! Laat even weten hoe het bevalt. Enjoy!

2 reacties:

Search

Mogelijk gemaakt door Blogger.