-

 

Follow on Bloglovin

Content

zaterdag 30 oktober 2010

Tutorial: winged eyeliner


 Veel mensen dragen vloeibare eyeliner. Het maakt je look af maar zorgt er ook voor dat je wimpers voller lijken en het is ook gewoon mooi. Ik draag ook iedere dag vloeibare eyeliner.
Ik krijg best veel vragen hoe ik het opbreng. Met wat doe ik het, wat gebruik ik? Je hebt heel veel verschillende eyeliners. Je hebt fluid line in een potje wat je aanbrengt met een kwastje, je hebt eyeliner in potloodvorm, eyeliner met een kwastje of bijvoorbeeld eyelinerpennen. Dat enelaatste gebruik ik vrijwel altijd. 


Hierboven zie je mijn dagelijkse eyeliner. Hij is van L'oreal en heet de Super Liner.  Je kan zien hoe het kwastje is en dit is een eyeliner waar ik het perfecte lijntje mee kan maken en zo weinig mogelijk foutjes maak. Het is een sponsachtig, lang kwastje waarmee je mooie dikke en ook dunne lijnen mee kunt maken. Eyeliner opdoen kan best wel moeilijk zijn, vandaar een tutorial. 

Hierbij maakt het niet uit of je nou fluidline, vloeibare eyeliner of een potloodje gebruikt. Bij deze tutorial gaat het meer om de manier van aanbrengen en de vorm van je lijn dan wat voor eyeliner je gebruikt.

  
 Stap 1: Begin bij het midden van je oog. Trek langzaam een lijntje naar de buitenkant. Het lijkt niet recht aan de onderkant, maar je trekt een horizontale streep. Hierdoor krijg je vanzelf een wing zonder er moeite voor te doen. Je kan het ook met kleine streepjes doen als je bang bent dat het je niet lukt. Ook kan je beter te dun beginnen dan te dik. Je kan de lijn altijd nog dikker maken. Je ziet bij de bovenstaande foto dat mijn lijn parallel loopt met de vorm van mijn oog.


 Stap 2: Trek van de buitenkant van je getrokken lijn een lijn naar je ooghoek. Hierdoor maak de wing zonder er heel veel moeite er voor gedaan te hebben en prutsen met lijnen en hoeken. Doordat je de lijn recht hebt getekend en iets verder dan je oog krijg je een wing. Daarna ga je van die hoek naar je ooghoek.


 Stap 3: Teken de gemaakte wing in en eventueel de rest van je lijn.


 Stap 4: Trek voorzichtig een dunne (!) lijn van je binnenste ooghoek naar het beginpunt van je eyeliner. Dit doe ik meestal door mijn applicator dwars te gebruiken in plaats van het uiterste puntje zodat je meer controle hebt en minder snel uitschiet. Zorg ervoor dat het buitenste gedeelte van je eyeliner wat dikker is.

Stap 5: Breng wat mascara aan en klaar is je winged eyeliner! Perfect lijntje toch?

Ik zal nog een filmpje maken waarin ik snel laat zien hoe ik het doe, deze komt er later bij!

2 reacties:

  1. Hij is inderdaad perfect. Heel mooi. Het is ook best makkelijk. Gewoon veel oefenen. Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aah bedankt!! normaal deed ik alleen een streepje en liet ik de wing zitten omdat ik het niet zo goed wist hoe ik het moest doen! nu is het gelukt! thankssss

    BeantwoordenVerwijderen

Search

Mogelijk gemaakt door Blogger.