-

 

Follow on Bloglovin

Content

zondag 21 oktober 2012

Hoe ik mijn kwasten was

Het is erg belangrijk om je make-up kwasten schoon te houden. Wanneer je dit niet doet, maak je je na een tijdje ook op met restjes make-up en bacteriën. En dat willen we natuurlijk niet! Er bestaan wel een miljoen manieren om je kwasten te wassen, maar de manier die ik in dit artikel behandel vind ik zelf het fijnst. Darnaast heb je bijvoorbeeld ook nog brush cleansers, maar die zijn in verhouding erg duur. Kijk mee naar mijn manier (die ik overigens heb gejat van Youtube guru MichellePhan)! Het is heel erg simpel.



1. Zorg dat je anti bacteriële zeep en extra vierge olijfolie bij de hand hebt. Zeep om al het vuil weg te halen en de olijfolie werkt als een soort conditioner.
2. Doe van allebei een beetje op een bord.
3. Dip je kwast er in.
4. Draai rondjes totdat het vuil eraf komt.

Dit doe je met elke kwast. Wat je vervolgens doet, is je kwasten heel erg goed uitspoelen! Anders doe je make-up op met nog wat restjes zeep en olie. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Dan laat je ze drogen en vervolgens zijn ze klaar om te gebruiken! Knijp je kwasten ook goed uit na het schoonmaken. Anders duurt het drogen erg lang.

Dit was mijn manier om je kwasten schoon te maken. Deze manier is favoriet omdat ik beide ingrediënten altijd in huis heb. Een andere makkelijke manier is met babyshampoo, maar dat heb ik natuurlijk niet standaard in huis. Ik streef er altijd naar om het 1 keer per week te doen, maar dat schiet er nog wel eens bij in. Veel succes!

1 reacties:

Search

Mogelijk gemaakt door Blogger.