-

 

Follow on Bloglovin

Content

woensdag 3 november 2010

EOTD: Dark deeds with Star Violet

Vandaag weer een EOTD foto. Het was niet écht een EOTD, maar ik zat gewoon te spelen met wat make-up. Ik had voor mijn verjaardag MAC's Star Violet (bron: Vintage or Tacky) gekregen! Een prachtige oogschaduw waar ik waarschijnlijk nog veel looks mee ga doen. Ook komt er nog een swatch serie van mijn MAC oogschaduws, want ik bezit er tot op deze dag 19. 

Dit was de look die ik kreeg na een beetje spelen.



Het is een donkere, smokey look met zwart en Star Violet. Star Violet is een rood/roze/bruinige kleur, heel erg mooi! Samen met zwart is dit natuurlijk heel erg mooi. Ik hou van de cat-eye make-up, waar je dus je oogschaduw iets verder naar buiten brengt bij je buitenste gedeelte van je ooglid.
Oké, wat heb ik gedaan en hoe heb ik het gedaan?

Als eerste heb ik een oogschaduw primer gebruikt (Too Faced Shadow Insurance). Daarna heb ik een zwarte basis (NYX Jumbo Pencil 'Black Bean') aangebracht, niet te dik en over het onderste deel van je ooglid. Dan breng je Star Violet over je gehele ooglid aan. Wees hier niet te zuinig mee! 
Dan vervaag je de lijn van de Star Violet en pak je een zwarte matte kleur. Ik gebruikte hiervoor MAC's Carbon. Je begint bij je arcadeboog (sorry, ik ga echt crease zeggen want arcadeboog vind ik echt een rotwoord) en dan blend je zo de oogschaduw een stuk naar binnen en naar buiten. Gebruik niet teveel in een keer, want Carbon kan best wel streperig worden en die kan je dus het beste opbouwen. Daarna maakte ik zo'n cat eye vorm door hem wat hoekiger aan te brengen bij de buitenste V van je oog. Even blenden en dan zit je eerste zwarte oogschaduw laagje erop. 
Wat ik heb gedaan daarna, is het nog een keer aanbrengen en daarna heb ik een andere zwart aangebracht. Dit was de Too Faced Baked eyeshadow. Dat zijn die meteoriet gebaseerde oogschaduw. Mijne was Shooting Star, een zwart met goud. Met het droog aanbrengen van deze oogschaduw, vooral in je buitenste V hoek, zie je het goud eigenlijk niet. 
Deze bracht ik daarna aan en blende ik goed uit. Ik vond het net iets too much en iets te hoog dus heb ik met MAC's Brulee de randen lichter gemaakt door er met een fluffy kwast eroverheen te gaan!
Een mooie highlight op je wenkbrauwbot en je bent klaar aan de bovenkant.

Onder heb ik de Too Faced oogschaduw ook aangebracht met een kleiner kwastje en die doorgetrokken tot mijn oogschaduw van de bovenkant zodat het een mooi geheel wordt. Ik heb daarna mijn kwast schoongeveegd en Star Violet op de rest van mijn onderste wimperrand aangebracht. Daarna gebruikte ik Urban Decay 24/7 eyeliner in Zero voor mijn waterlijn en toen was ik klaar!
Mascara aanbrengen, en je smokey Star Violet look is klaar. Je kan hem natuurlijk aanpassen zoals je wilt.

2 reacties:

  1. Wauw, heel mooi gedaan. Vooral de middle conner. I'm impresed. Liefs, xxxxxx
    Ps; Mijn blog is tijdelijk niet bereikbaar op kalypso.nl.tt dus vandaar kun je hem op deze url bereiken of via kalypso.tk
    Mijn host ligt er tijdelijk uit. Sorry voor het spam gedoe maar kon even niet anders:P

    BeantwoordenVerwijderen

Search

Mogelijk gemaakt door Blogger.