-

 

Follow on Bloglovin

Content

zondag 12 augustus 2012

I. Love. Ebay.

Als er iets is dat een vrouw leuk vind om te doen, is dat shoppen. Alleen shoppen, samen shoppen, shoppen voor het huis, voor de kinderen (als die er zijn), boodschappen doen, shoppen voor kleren, schoenen of make-up, we doen het allemaal zo graag. En één van de dingen die we dan ook erg graag doen, is online shoppen. Waarom niet? Het is makkelijk, je hoeft de deur niet uit, tegenwoordig heeft elke winkel een online shop en hebben ze vaak de meeste dingen in stock. Online heb je ontzettend veel mogelijkheden. Er komt nog zeker een artikel met mijn favoriete webshops wat betreft fashion and beauty, maar vandaag bespreek ik een website die erg hoog bovenaan mijn lijst staat: Ebay.


Wat is Ebay? Ebay is een veilingwebsite waar mensen van de gehele wereld spullen kunnen kopen en verkopen. Je kunt zeggen dat Ebay een internationale marktplaats is, alleen dan uitgebreid. Een optie van Ebay is dat mensen hun eigen winkel kunnen hebben op Ebay en klanten de optie kunnen geven om te bieden op een bepaald artikel, of dat ze het direct kunnen kopen (Buy It Now). Het artikel heeft dan een vaste prijs en is waarschijnlijk iets duurder dan de prijs bij het bieden, maar je bent zeker dat wat je wilt hebben ook daadwerkelijk krijgt. 

Wat kan je kopen op Ebay? Nou, wat kan je niet kopen op Ebay? Serieus - kleren, huis decoratie, electronica, accessoires, schoenen, motoren (ja serieus, ook boten!), sport artikelen, multimedia, beauty stuff... Noem het op, Ebay heeft het bijna allemaal. Nou ben ik voornamelijk op Ebay te vinden wegens de beauty en sieraden afdeling. Op dat gebied springt Ebay voor mij eruit. 

Dat komt voornamelijk door de prijzen op Ebay. Veel van de beauty spulletjes en accessoires komen uit de Verenigde Staten of China, waar veel producten een stuk goedkoper zijn. Voornamelijk uit China, waar veel massaproductie plaats vindt, zal je veel goedkope producten te vinden zijn. In plaats van de artikelen door te verkopen aan een merk of winkel, zetten veel Chinese verkopers hun producten direct op Ebay en heb je ontzettend veel dingen voor een paar euro.

Hoe werkt het? Stap voor stap zal ik vertellen hoe ik de instellingen via Ebay instel om hele goedkope leuke dingen te scoren. (Klik op de foto's om te vergroten!)


 Het makkelijke aan Ebay is dat je in de zoekbalk typt wat je nodig hebt (1).




Daarna zorg ik dat de goedkoopste deal bovenaan staat en ik de Buy It Now optie aan heb gezet - zo krijg ik vaak wat ik zoek. (2)
Als ik dan een artikel vind die ik graag wil hebben, klik ik erop en krijg je het koopscherm. Hier moet je letten op de feedback die de verkoper krijgt en hoeveel sterren achter zijn naam staan. Hoe meer sterren, hoe betrouwbaarder. Een top-rated seller is bijna altijd betrouwbaar. Dat betekent niet dat verkopers die niet top-rated zijn niet goed zijn, maar kijk dan even naar het aantal sterren en het percentage feedback. Bij sommige artikelen kan je soms nog een kleur kiezen, vergeet dit niet te doen. De kleur wordt vaak aangegeven in de foto's of in de verdere beschrijving (even naar beneden scrollen bij elk koopscherm voor een uitgebreide beschrijving). Bij veel accessoires zijn de verzendkosten gratis (kudos for free shipping!) en anders zou ik altijd voor de laagste verzendkosten kiezen in het beginscherm. (3) En dan is het een kwestie van betalen! Je kan sommige artikelen in je cart gooien en verder shoppen, of meteen afrekenen.

That's it! Betaalmethodes zijn Paypal en creditcards. Paypal is goed te linken met een rekeningnummer, dus iedereen kan Paypal nemen. Zo werkt Ebay. Ik heb al erg veel Ebay dingen geshopt. Om een idee te geven wat ik zoal shop op Ebay, hier een aantal foto's van de dingen die ik de laatste tijd heb gekocht (foto's van de sellers) met de prijzen erbij die ik heb omgerekend  van dollar naar euro - inclusief shipping!

Collar tips €4,28

Gouden drukstuds (50 stuks) €1,68

Revlon Just Bitten Kissable Lip Tint €9,90

Gouden bangle met hartje €2,35

Gouden hart studs €1,40

En dat is een kleine greep! Ze hebben ook prachtige sjaals, makeup, nagellak en tassen. Ik heb onder andere ook ontzettend veel gekocht voor het maken van mijn eigen armbandjes, zoals de kralen en het koord dat ik nodig heb. Ze hebben echt alles. Check it out!

Enjoy!






1 reacties:

  1. I love ebay too! Fijne site, erg verslavend soms haha. Leuk dat je je site weer op pakt kell :)

    BeantwoordenVerwijderen

Search

Mogelijk gemaakt door Blogger.